Paras brändi syntyy yhdessä tekemisen kautta

Paras BRÄNDI, ei bändi, kuten itse luin moneen kertaan. Ehkä vähän ällö aloitus, mutta sitäkin selkeämpi sanoma.

Vaikka asiakkaan kuuluukin tehdä sitä mitä osaa parhaiten ja antaa täysi työpanos siihen, jotta yritys kukoistaisi ja menestyisi, ei se kaikkien kohdalla mene täysin niin. Yrityksen monet toimet vaikuttavat sen brändiin monesti huomaamattaankin, joten arvosta yritystäsi ja mitä annat siitä ulospäin.

Ekieke - Asiakkaat

Vuosien saatossa on tullut huomattua, että moni yritys työntää ennemmin asiakkaan reilusti pois projekteista ja jaloista. Tämä on toisinaan hyvä ja toimiva ratkaisu, mutta oman kokemuksen kautta olen huomannut, että enemmissä määrin parhaat asiakasprojektit syntyvät yhdessä tekemisenä. Istutaan raa’asti alas yhdessä asiakkaan kanssa ja aletaan tekemään. Moni asiakas rakastaa päästä suunnittelemaan ja kuuntelee kyllä, jos ammattilainen sanoo, ettei jotain tiettyä asiaa kannata tehdä hänen tavallaan. Keskustelun ja yhdessä tekemisen kautta syntyy useimmiten parhaat lopputulokset ja erittäin tyytyväinen asiakas.

Miksi tätä tapaa alalla kuitenkin useimmiten vieroksutaan?

Aika ja raha. Yritys tarvitsee kuitenkin aina rahaa pyöriäkseen, eikä se ole kenellekkään uusi asia. Asiakastyöhön käytettävästä ajasta tulisi aina laskuttaa suoraan asiakasta. Näin yritystoiminta toimii ja yritys pysyy pystyssä. Useasti kuitenkin asiakkaan kanssa yhdessä tehdessä aikaa saattaa mennä hieman enemmän, mutta meille se on tähän mennessä ollut kaiken sen arvoista. Asiakas nauttii, me nautimme ja jälki tyydyttää molempia.

Ekieke - Asiakkaat

Kun painotetaan asiakaspalveluun, niin useimmiten pienemmillä firmoilla se valitettavasti on parempaa ja se johtuu yksinkertaisesti väljemmästä tuntiseurannasta, vastuista ja yrityksen hierarkiasta. ”Tunnetko että päätöksesi vaikuttavat yrityksen toimintaan” mentaliteetilla. Ei aina, mutta monesti isommille yrityksille riittää keskiverto asiakaspalvelu ja se, että jokainen tekee mitä työsopimuksessa on sovittu. Pienemmillä yrityksille tai toiminimiyrittäjille taas asiakaspalvelu on iso osa sitä, että asiakas pysyy hyvänä asiakkaan ja mahdollisesti tekee tulevatkin hankinnat juuri sinun kautta.

Tykkäämme tehdä yhdessä asiakkaan kanssa töitä. Näin saamme luotua kaikesta mahdollisimman asiakkaan näköisen lopputuloksen.

Yhteenveto

Totuttuun tyyliin juttu saattaa lähteä lapasesta ja nytkin ajauduttiin asiakaspalvelun merkitykseen, mutta ei anneta sen haitata. Tärkeä aihe! Huomioikaa asiakkaita ja arvostakaa hyvää asiakaspalvelua. Hyvä asiakaspalvelu tuottaa aina enemmän kuin kädenlämpöinen liukuhihna tuotos.

Jaa artikkeli:

Riemukasta juhannus

On jälleen aika tehdä tuttu ja turvallinen kausipäivitys! Aurinkoisen lämmintä juhannusta ja kesää kaikille! Turvallisesti vesillä,...

Nyt myös me olemme virallinen Shopify Partners

Vaikka Shopify verkkokauppoja on tullut vuosien saatossa tehtyä ja räätälöityä, niin vasta nyt tuli haettu virallinen...

Kaikessa kiireessä

Heeeeeei hei hei, näyttää siltä, että aika moni viimeisimmistä julkaisusta alkaa vähän samanlaisilla sanoilla ”long time...